Akviziční strategie "hotelových" investorů
"Většina investorů hodlá do hotelových nemovitostí vložit stejný nebo vyšší objem kapitálu."
Otázka: Jak se změnila vaše akviziční strategie v porovnání s dobou před pandemií (2019)?
38 % respondentů plánuje investovat více kapitálu
41 % respondentů plánuje investovat přibližně stejný objem kapitálu
14 % respondentů plánuje investovat méně kapitálu
7 % respondentů pozastavilo investice
Význam slev pro "hotelové" investory
"Většina investorů vyhledává pouze mírné slevy"
Otázka: Jaká je minimální požadovaná sleva z ceny oproti úrovni roku 2019, abyste mohli zvážit novou akviziční příležitost?
4 % respondentů ochotni zaplatit vyšší cenu
14 % ochotni koupit bez slevy
9 % se slevou 1-5 %
32 % se slevou 5-10 %
25 % se slevou 10-15 %
9 % se slevou 15-20 %
4 % se slevou 20-25 %
4 % se slevou >25 %
Změna strategie investorů v důsledku COVID-19
72 % investorů považuje servisované apartmány za atraktivnější typ investice
69 % investorů považuje letoviska za atraktivnější typ investice
40 % investorů považuje luxusní hotely za atraktivnější typ investice
37 % investorů považuje hotely ekonomické kategorie za atraktivnější typ investice
Výzvy pro "hotelové" investory
"Rostoucí výdaje patří mezi hlavní obavy investorů"
Otázka: Kterým největším výzvám v současné době čelíte při uzavírání nových obchodů?
Nejpopulárnější odpovědí:
- Rostoucí náklady na výstavbu
- Rostoucí náklady na služby
- Celková inflace
- Výnosnost
- Nejistota ve výkonnosti hotelu
- Nedostatek zaměstnanců
- Financování
- Exit (tržní likvidita)
- Nejistota v nájemci
Perspektivy oživení trhů
96 % investorů očekává oživení trhů s volnočasovými aktivitami do roku 2023.
93 % investorů očekává oživení regionálních měst do roku 2024.
88 % investorů očekává oživení velkých měst do roku 2024